Els models anatòmics al Cercabib

Els models anatòmics, reproduccions d’òrgans del cos humà, són una eina fonamental en els ensenyaments de Ciències de la Salut, com a complement per a l’estudi de l’anatomia del cos humà.

Han estat emprats des de la segona meitat del segle XIX i s’han desenvolupat en diferents suports i tècniques, des de models de cera, fusta i cartró pedra els més antics, a sofisticats models en tres dimensions, bàsicament de plàstic, a l’actualitat.

Al CRAI Biblioteca del Campus Clínic podem trobar tant models anatòmics antics en cartró pedra, com models en plàstic més moderns.

A altres biblioteques com al CRAI Biblioteca del Campus Bellvitge i al CRAI Biblioteca del Campus de Mundet també podem trobar algun d’aquests models anatòmics més moderns.

Gràcies a les noves tecnologies s’ha anat perfeccionant la tècnica de fabricació d’aquest material al llarg dels anys, des de models de plàstic amb molt poques peces als models en tres dimensions i múltiples peces, complementats la majoria d’ells amb fullets informatius per utilitzar-los.

La descripció bibliogràfica d’aquest material al catàleg de la UB, Cercabib, l’ha portat a terme tant el personal del CRAI Unitat de Procés Tècnic com el personal dels respectius CRAI Biblioteques, seguint les normatives i pautes específiques per a la catalogació d’objectes. Aquests models anatòmics estan indexats amb la matèria “Anatomia humana” i juntament amb el descriptor de gènere/forma del Thesaurus de la UB “Models (Representacions)” ens permet conèixer tots els models anatòmics que tenim al Catàleg de la UB.

Visualització dels objectes al Cercabib

2 thoughts on “Els models anatòmics al Cercabib

1. Retroenllaç: Els models anatòmics al Cercabib | Blog del CRAI Biblioteca de Farmàcia i Ciències de l'Alimentació