biblio

Fa deu anys que la Biblioteca de la Universitat de Barcelona va donar pas al Centre de Recursos per a l’Aprenentatge i la Investigació (CRAI). Aquest canvi es va realitzar per la voluntat de l’equip rectoral del Dr. Tugores amb l’objectiu de remodelar la nostra Biblioteca seguint les tendències que es desenvolupaven a tot el món.

La Universitat de Barcelona fou la primera de tot l’Estat espanyol a adoptar aquest nom, i a assumir a títol propi algunes de les tasques que ja es realitzaven habitualment, però que no semblava que els professionals de la biblioteca estiguéssim orientats a dur a terme.

No ha estat només un canvi de nom, sinó també de model. Model al qual hem afegit, entre les tasques pròpies de les biblioteques, l’assessorament en drets d’autors, el suport en les tasques del Campus Virtual i la possibilitat que els investigadors difonguin els seus articles, entre d’altres.

Durant aquests anys hem assumit els serveis de suport a la docència i a la recerca, i hem donat valor a totes les activitats que el personal del CRAI ja realitzava i que ara considerem intrínseques del nostre tarannà.

Aquesta transformació no hauria estat possible sense l’esforç de tot el personal per adaptar-se a les noves activitats, formar-se, actualitzar els seus coneixements i estar oberts a canvis en la manera de treballar i en les noves tasques que calia assumir. Aquest és un tret que ens diferencia, sempre.

La institució, la Universitat de Barcelona i tots els seus membres, hem assumit els nous serveis amb promptitud, i amb més recança la nova denominació, pel que té de «romàntic» la paraula biblioteca i per totes les seves implicacions.

Deu anys més tard, el CRAI ja té personalitat pròpia, i aquest blog és fruit d’això.

Adelaida Ferrer, Directora del CRAI

Imatge del pla estratègic Projecte ORACLE

2 thoughts on “10 anys de CRAI a la UB: El Centre de Recursos per a l’Aprenentatge i la Investigació celebra el seu desè aniversari

1. Reblogged this on Blog de Física i Química-CRAI and commented:
    Nou blog del CRAI

M'agrada