1 comentari

A partir de les dades sobre les revistes indexades a Scopus i els seus indicadors bibliomètrics, l’Observatori de la Recerca (OR-IEC) ha analitzat, en el seu blog, la presència i visibilitat de les revistes de l’Estat espanyol i dels territoris de llengua i cultura catalanes a la base de dades Scopus des de diferents perspectives: territoris; anys; entitats editores; camps científics; i, per últim, revistes del primer quartil (el quartil és un indicador que serveix per avaluar la importància relativa d’una revista dins del total de revistes de la seva àrea).

Segons les dades de Journal Metrics, l’any 2013 Scopus va indexar 21.425 revistes, de les quals 443 corresponen a l’Estat espanyol (un 2,1 %). De les 443 revistes espanyoles, 150 són publicades a Catalunya (33,9 %) i d’aquestes, 13 són editades per la UB.

D’altra banda, només 23 revistes espanyoles se situen al primer quartil dels indicadors bibliomètrics SNIP i/o SJR, 12 de les quals són editades a Catalunya. Entre aquestes 12 en volem destacar tres de publicades per la UB i recollides al portal de Revistes Científiques de la UB (RCUB):

collectanea

Collectanea Mathematica (0010-0757)

Geologica Acta (1695-6133) geoloacta2

suahili

Suhayl (1576-9372)

One thought on “13 revistes de la UB entre les revistes científiques catalanes amb major impacte segons la base de dades Scopus