Finalitzat el primer projecte “Transcriu-me!!” del CRAI UB en un temps rècord

3 comentaris

cartell_transcriu-meEl CRAI UB finalitza la seva primera incursió en el projecte Transcriu-me!! impulsat per la Biblioteca de Catalunya, amb un èxit total i en un temps rècord. Amb el lema Transcriu-me!! Fer-me llegible és fer-me visible vam demanar a primers de maig (vegeu post) la col·laboració de tots vosaltres i estem molt agraïts per la inestimable ajuda que hem rebut.

La primera mostra de la col·lecció Juntas Literarias del Reial Col·legi de Cirurgia de Barcelona, amb la qual iniciàvem aquesta col·laboració, ha estat transcrita en la seva totalitat, i a partir d’ara ja podreu trobar les transcripcions a la Memòria Digital de Catalunya MDC. D’aquesta manera, gràcies a totes i tots els que heu col·laborat amb nosaltres, les Juntas … es podran trobar a partir de qualsevol paraula del text, fet que millorarà els resultats de les cerques al portal, facilitarà el descobriment dels documents i contribuirà a fer conèixer el patrimoni de la UB i del país. Les transcripcions s’han incorporat a la col·lecció i apareixen al final de la descripció de cada document transcrit.

Aquesta primera proposta constava de 69 documents escollits per transcriure (en castellà i fins a 25 pàgines), que es van començar a treballar el dia 3 de maig de 2015, finalitzant la darrera transcripció el dia 8 de juliol de 2015.

Vegeu unes gràfiques de la progressió de les transcripcions:

transcripcions_visites transcripcions_mes

També ens agradaria mostrar-vos un exemple de document amb la seva transcripció:

Censura de la memoria de Dn Ramon Frau sobre una traqueítis crónica por Dn Francisco Borras en 24 de diciembre de 1824

transcrits

3 thoughts on “Finalitzat el primer projecte “Transcriu-me!!” del CRAI UB en un temps rècord

1. Reblogged this on Blog de Física i Química-CRAI.

M'agrada

2. Retroenllaç: La col·lecció “Juntas Literarias del Reial Col·legi de Cirurgia de Barcelona” acabada de transcriure!