Un any de BipaDi [Biblioteca Patrimonial Digital de la Universitat de Barcelona]

estrenem_web

El dia 5 de maig de 2015 va fer un any de la inauguració del portal BiPaDi [llegiu el post de juliol 2014], i des del blog del CRAI UB volem fer-ne les primeres valoracions.

El portal es va inaugurar amb aquestes primeres cinc col·leccions:

Anatomia (Atles i tractats)    |    Farmàcia i farmacopees    |    Incunables

Manuscrits    |    Medicines alternatives i complementàries

Actualment, aquestes primeres cinc s’han convertit en 13 col·leccions, amb la incorporació, des de finals de 2014 a maig de 2015, de:

Col·legi de Cirurgia de Barcelona    |    Salut de la dona i dels infants

Història de la medicina    |    La lluita contra les epidèmies    |    Història del dret

Dret civil. Dret processal    |    Dret canònic    |    Dret penal. Dret processal

Aquestes col·leccions representen un total de  1667 documents.

BiPaDi_docs

Al llarg d’aquest període, les col·leccions de BiPaDi han rebut 41.904 consultes, la majoria de les quals s’han adreçat a la col·lecció de Manuscrits i a la de Medicines alternatives i complementàries amb unes 3.000 consultes cada una. Els documents més consultats han sigut:

“Monografía de los baños y aguas termo-medicinales de Fitero  de la col·lecció Medicines alternatives i complementàries

Jardinet d’orats, de la col·lecció Manuscrits