Ja tenim publicat el Calendari CRAI 2016!

Com cada any, ja teniu a la vostra disposició el Calendari CRAI 2016. Aquest any volem que tingueu una mostra de les col·leccions de les anomenades ‘novel·les de quiosc’, molt populars als anys 20 i 30 del segle XX, disponibles al CRAI de la Universitat de Barcelona.

IMG_20151112_110624

Com podeu llegir al mateix calendari, volem oferir-vos una petita pinzellada d’una d’aquestes col·leccions del nostre fons:  La Novela de Hoy, que es va publicar entre els anys 1922 i 1932, dirigida per Artemio Precioso i Pedro Sainz Rodríguez.

El catàleg està format per 526 títols i 95 autors, entre els quals podem destacar Joaquín Belda, Eduardo Zamacois, Ramón Pérez de Ayala, Vicente Blasco Ibáñez i Miguel de Unamuno, Carmen de Burgos “Colombine”, Concha Espina, Sara Insúa, Pilar Millán Astray, Magda Donato i Margarita Nelken. A més, van participar en La Novela de Hoy alguns dels millors il·lustradors de l’època, com ara Varela de Seijas, Vázquez Calleja, Quintanilla, Enrique Ochoa o Xaudaró, que van aconseguir aportar-hi un al·licient afegit: una imatge gràfica tan trencadora com sorprenent.

Les novel·les sortien setmanalment i presentaven aspectes i situacions de la societat d’aquells anys.

Igual com en anys anteriors, hem gaudit, per a la publicació del calendari, del patrocini de dos dels més importants proveïdors del CRAI de la Universitat: ELSEVIER i WOLTERS KLUWER, a qui volem agrair la seva inestimable col·laboració, tant des del mateix calendari com des de totes les nostres plataformes.

IMG_20151123_120611

Podreu adquirir el Calendari CRAI 2016 als CRAI Biblioteques de:

Belles Arts  |  Biblioteconomia  |  Campus de Ciències de la Salut de Bellvitge  |  Campus de Mundet  |  Filosofia Geografia i Història.

A l’Edifici Històric, ho podreu fer al CRAI Biblioteca de Reserva i a la Botiga UB.