CRAI_logo_web                     logoCEG

El CRAI de la Universitat de Barcelona es troba immers en el procés perquè li sigui concedit el Segell EFQM (European Foundation for Quality Management) d’Excel·lència.

Després d’uns anys de treball iniciats al 2011, en els que s’ha dut a terme la recollida i consolidació d’evidències així com diverses accions de millora (articulades en les Àrees de Millora i Pla Estratègic 2011-2014 del CRAI), s’ha posat en marxa el procés per assolir el segell d’Excel·lència, que parteix de la redacció d’una memòria conceptual finalitzada al mes de setembre de 2015.

En una segona fase del procés, es constitueix el Comitè d’Autoavaluació del CRAI, formant part d’aquest Comitè: Conxa Álvarez (Cap del CRAI Biblioteca del Campus de Mundet), Judit Casals (Cap del CRAI Unitat de Projectes), Mireia Casas (Cap del CRAI Unitat de Docència), Rosa Fabeiro (Cap del CRAI Unitat de Procés Tècnic), Adelaida Ferrer (Directora del CRAI), Cristina Güell (Cap del CRAI Unitat de Serveis als Usuaris), Neus Jané (Cap del CRAI Unitat d’Administració), Ignasi Labastida (Cap del CRAI Unitat de Recerca), i Isabel Parés (Cap del CRAI Biblioteca de Física i Química).

Els membres del Comitè atorguen una puntuació a cada un dels nou criteris que componen el Model EFQM d’Excel·lència i que es refereixen a: lideratge, persones, estratègia, aliances i recursos, processos, productes i serveis, resultats en el personal, resultats en els clients, resultats en la societat i resultats clau.

Després d’aquestes dues fases i finalitzat l’informe d’autoavaluació en data 30 d’octubre de 2015, es presenten les dades consensuades a un expert en temes de qualitat, que procedeix a l’homologació del procés, confirmant o modificant (a l’alça o a la baixa) els resultats presentats, i adjudicant la puntuació que servirà de base per sol·licitar formalment la validació per al segell més adequat al nivell de qualitat detectat.

Finalment, s’envia la sol·licitud formal d’acreditació al Club de Excelencia en Gestión (CEG) i per aconseguir-la, es presenta la memòria conceptual realitzada. Aquesta memòria serà el document que utilitzaran els avaluadors externs, que ens visitaran al començament d’aquest any 2016, per verificar les dades presentades i decidir la concessió o no del segell sol·licitat.

2 thoughts on “El CRAI de la Universitat de Barcelona en procés d’assolir el Segell d’Excel·lència Europea EFQM

1. Retroenllaç: El CRAI de la Universitat de Barcelona assoleix el Segell d’Excel·lència Europea EFQM 400+ | Blog CRAI Universitat de Barcelona

2. Retroenllaç: Lliurament oficial del Segell d’Excel·lència Europa EFQM 400+ al CRAI de la Universitat de Barcelona | Blog CRAI Universitat de Barcelona