Recentment, i  per sisè any consecutiu, s’han publicat i resolt les  Convocatòries de reconeixement de les revistes científiques de la UB i de concessió d’ajuts per publicar-les que realitza el Vicerectorat de Comunicació i Projecció amb la col·laboració dels vicerectorats de Professorat, de Recerca, Innovació i Transferència, i de Política Científica.

Aquestes convocatòries van néixer el 2010 amb la finalitat d’atorgar una ajuda econòmica a aquelles revistes editades per membres de la Universitat de Barcelona (grups de recerca, professorat a títol individual, centres o departaments de la Universitat) que publiquin o vulguin publicar revistes en edició digital, tot i que també es pot aplicar la subvenció a l’edició paral·lela en paper.

Obtenir el segell de revista reconeguda per la Universitat de Barcelona suposa un ajut econòmic que acostuma a ser d’una quantitat que oscil·la entre els 350 euros i els 2000 euros i que a més a més, permet una deducció global de fins al 30 % de les hores estipulades en el Pla de dedicació acadèmica del professorat de la Universitat de Barcelona (PDA) d’un dels membres de l’equip de direcció, coordinació o secretaria de la revista.

graficoajuts1La gràfica Número de revistes reconegudes, demostra la gran acceptació d’aquests ajuts i l’augment de revistes que han sol·licitat i obtingut el reconeixement, arribant a 54 els títols que han obtingut el segell de reconeixement aquest any 2016.

graficoajuts2

La gràfica Import (euros) anual de la convocatòria, indica el pressupost destinat a les diferents convocatòries.

Tota revista que vol ser avaluada, en el moment de la sol·licitud ha de  presentar una fitxa i indicar a quina de les dues modalitats es presenta:

• Modalitat A. Sol·licitud de subvenció per a les revistes que hagin obtingut el reconeixement en convocatòries anteriors
  • Modalitat B. Sol·licitud de reconeixement i/o subvenció per a revistes encara no reconegudes.

Des de la pestanya Quant a de la pàgina de RCUB. Revistes científiques de la Universitat de Barcelona es pot consultar quines revistes han estat reconegudes cada any i també l’enllaç (amb accés només per a membres de la Universitat de Barcelona) a la pàgina del Vicerectorat de Comunicació i Projecció, des d’on es poden consultar les convocatòries i les resolucions.

Des del portal RCUB, es poden identificar les revistes que han estat reconegudes, ja que el títol va acompanyat de la imatge “Reconeixement revistes UB”. Fent clic damunt d’aquesta, podrem conèixer l’any/s en que se li va atorgar el reconeixement.

2 thoughts on “Les revistes científiques de la Universitat de Barcelona. Convocatòries de reconeixement i concessió d’ajuts