Donació d’un incunable a la col·lecció del CRAI Biblioteca de Reserva

Blog de Reserva

Inc 951 (2)La setmana passada es va lliurar al CRAI Biblioteca de Reserva un nou incunable donat per Alexandra von Arx Ortínez. Es tracta de la Geographia d’Estrabó impresa a Venècia per Johannes Rubeus Vercellensis el 24 d’abril de 1494, tal com ho indica el seu colofó. D’aquest incunable se’n conserven nombroses còpies arreu del món, que queden recollides en el Incunabula Short Title Catalogue (ISTC).

La primera edició de l’obra va sortir de les premses dels impressors alemanys Conradus Sweynheym i Arnoldus Pannartz a Roma el 1469 i encara se’n van imprimir 3 edicions més abans de l’edició que nosaltres presentem, del 1494. Això ens indica el gran èxit que va tenir des del primer moment. Va ser traduïda al llatí cap al 1454 per encàrrec del Papa Nicolau V. Foren els seus traductors el veronès Guarino Guarini i el promotor de l’ensenyament del grec a París, Gergorio Tifernate.

Estrabó fou un geògraf…

View original post 207 more words