XV Workshop de REBIUN. Participació del grup de treball de Suport a la Recerca del CSUC del qual forma part el CRAI de la Univesitat

Via Blog del : 9 octubre 2016

EL GRUP DE TREBALL DE SUPORT A LA RECERCA DEL CSUC PARTICIPA AL XV WORKSHOP DE REBIUN

rebiun23

El Grup de Treball de Suport a la Recerca del CSUC ha participat al XV Workshop de REBIUN celebrat els dies 29 i 30 de setembre a la Universitat Jaume I de Castelló (UJI), que ha reunit més de 200 representants de biblioteques d’arreu de l’Estat.Sota el lema “Dades i biblioteques”, les jornades organitzades per la Biblioteca de la UJI i emmarcades en els actes del seu 25è aniversari, han abordat conceptes, com ara Big Data, Open Data o Research Data a través de conferències, comunicacions i tallers, projectes i experiències que s’estan duent a terme a les universitats en aquests àmbits.

Per part del CSUC, el dia 29, Mireia Alcalá, tècnica de Recursos Digitals, ha presentat la ponència “Soporte a la gestión de datos de investigación: aproximación cooperativa de las bibliotecas de las universidades de Catalunya”, on ha comentat les accions realitzades quant a la gestió de dades de recerca per part del Grup de Treball de Suport a la Recerca del CSUC.

D’altra banda, el divendres 30, Lluís Anglada, director de Biblioteques, Informació i Documentació, ha format part d’una taula rodona sobre les oportunitats i els reptes de la gestió de dades de recerca, que ha estat moderada per Eva Méndez, vicerectora adjunta d’Estratègia i Educació Digital de la Universidad Carlos III de Madrid, juntament amb Joaquín Huerta, director del grup de recerca GEOTEC de la UJI, iLaura Roda, directora de comunicacions de DataCite.