Calendari CRAI 2017

Com cada any, el CRAI de la Universitat de Barcelona ha publicat el Calendari CRAI 2017. Aquest any hem volgut dedicar-lo als Almanacs que tenim als CRAI Biblioteques de Lletres i Pavelló de la República.

img-20161124-wa0000 img-20161124-wa0002 img-20161124-wa0001

Els almanacs, molt populars en el segle XIX i principi del XX, eren uns calendaris on també s’informava de fires, festes, dades astronòmiques i meteorològiques, així com del santoral.

Alguns incloïen treballs de creació en prosa i en vers, molts dels quals, com els que us presentem, tenien cobertes molt elaborades. Eren, a més, una bona eina publicitària.

Podem esmentar —a tall d’exemple— títols com ara La Campana de Gràcia i L’Esquella de la Torratxa en català i El Tiburón en castellà. També en tenim algunes mostres en altres llengües, com ara el francès.

Podeu consultar el nostre fons d’almanacs al Catàleg del CRAI i veure alguns dels documents al web de la Memòria Digital de Catalunya.

També teniu a la vostra disposició el calendari en versió virtual.

Aquest any també hem gaudit, per a la publicació del calendari, del patrocini de tres dels més importants proveïdors del CRAI de la Universitat: ELSEVIER, WOLTERS KLUWER i EBSCO, a qui volem agrair la seva inestimable col·laboració, tant des del mateix calendari com des de totes les nostres plataformes.

img_20170131_123355

Podreu adquirir el Calendari CRAI 2017 al CRAI Biblioteca de Reserva i a la Botiga UB.

I sota demanda, a la resta de CRAI Biblioteques.