El portal de Revistes Científiques de la Universitat de Barcelona RCUB, estrena nova interfície aprofitant l’actualització del seu software.

RCUB recull les revistes científiques especialitzades en diversos àmbits temàtics, editades o coeditades per la Universitat de Barcelona. Funciona amb el programari de codi lliure Open Journal Systems (OJS) desenvolupat pel Public Knowledge Project (PKP) amb l’objectiu de fomentar l’accés a la investigació, facilitant la gestió i publicació de revistes científiques.

El portal s’ha actualitzat de la versió 2.3.7.0 a la 2.4.8.1 de l’OJS, després d’uns mesos de preparació de la migració per part de la Unitat de Projectes del CRAI i de l’Àrea de Tecnologies de la Informació i la Comunicació de la Universitat de Barcelona.

S’ha renovat completament la pàgina principal del portal. Ha desaparegut el llistat A-Z amb imatge de la coberta de la revista i al seu lloc s’ha afegit un Cercador de revistes i una imatge que enllaça a la llista de totes les revistes que es troben a RCUB i a RACO (Revistes Catalanes amb Accés Obert). A la part superior trobareu el nou apartat Revistes per categories. El peu de totes les pàgines inclou enllaços a la pàgina principal de RCUB, a la Declaració ètica (en català, espanyol i anglès), a l’avís legal i a la pàgina principal de la Universitat. El logotip del portal és nou i s’ha renovat la capçalera de totes les pàgines amb els logotips de RCUB i de la Universitat.La nova versió incorpora millores com:

ORCID: inclou un camp per entrar el codi identificador dels autors dels articles.
DOI: gestió més flexible que permet els editors escollir a quins articles i a quins números es vol mostrar el seu codi identificador DOI.
Estadístiques: millora de la visualització de les estadístiques amb noves opcions:

• Descàrregues i vistes a les pàgines de resum per països
  • Articles més descarregats i nombre de descàrregues per article
  • Rànquing de visites a les pàgines de resum dels articles
  • Rànquing de visites a les taules de continguts dels números

Arxivament de la revista. LOCKSS: Aquesta nova versió de l’OJS ofereix un servei gratuït d’arxivament de les revistes.

Trobareu tota la informació sobre RCUB al Web del CRAI > Serveis que ofereix el CRAISuport als investigadorsGestió i edició de revistes científiques.

2 thoughts on “Revistes Científiques de la Universitat de Barcelona (RCUB). Nova versió i nova interfície