Hem incorporat dos nous registres a la llista de llibres per apadrinar en el marc del projecte del CRAI de la UB Apadrina un document. Fes-lo teu, fes-lo de tots.

En aquesta ocasió us proposem un llibre de l’historiador, polític i filòsof italià, Niccolò Machiavelli (per a nosaltres Nicolau Maquiavel), autor de la justament apreciada obra El Príncep. L’obra que podeu apadrinar, si hi esteu interessats, és l’únic exemplar que es conserva a Barcelona i dels pocs que es troben a Espanya:

Machiavelli, Niccolò. Tutte le opere di Nicolo Machiauelli cittadino et secretario fiorentino : diuise in V. Parti, et di nuouo son somma accuratezza ristampate. [S.l.] : [s.n.], 1550

D’altra banda posem a l’abast de la vostra generositat una altra obra, en aquest cas un processional romà imprès per Lucca Antonio Giunta, un dels membres de la famosa dinastia d’impressors venecians, que conté els himnes, les lletanies i les pregaries emprades a les processons religioses. El text està imprès a dues tintes amb boniques caplletres xilogràfiques en part historiades, que s’han realçat a mà amb color groc, de la mateixa manera que a les inicials del text.

Església Catòlica. Processionale Romanu[m] cum officio mortuo[rum] [et] missa p[ro] defunctis in cantu: cu[m] multis alijs o[mn]ibus diui[n]o cultui deditis vtilib[us] [et] necessarijs: vt i[n] tabula hic post epistola[m]. Imr[re]ssu[m]. Venetijs :|bp[er] Luc[am] Antoniu[m] Giu[n]ta Floren[tinum],|cAnno Christi 1513 die v[er]o xxvj Augusti

És tracta d’un dels escassos exponents de llibres litúrgics pertanyents als convents que van sobreviure a la desamortització, en part probablement perquè eren documents que els frares devien emportar-se en la seva fugida.

Com veieu, tots dos necessiten algunes reparacions, i comptem amb tots vosaltres per poder dur a terme la seva restauració i digitalització, i així preservar-los i conservar-los per a les properes generacions.

Animeu-vos i entreu a formar part de la prestigiosa Família de padrins del CRAI de la Universitat de Barcelona!!!

Vegeu també el projecte Apadrina un document. Fes-lo teu, fes-lo de tots  a Pinterest.

1 thoughts on “Vols ser padrí del CRAI de la Universitat de Barcelona? Ara tens dos nous candidats per apadrinar