L’índex-h dels autors

Bloc de Lletres

L’h-index o índex de Hirsch és la mètrica més utilitzada en investigació per mesurar la productivitat i l’impacte de la producció acadèmica d’un autor

h-index =  hx és el nombre x de publicacions que han estat citades almenys x vegades.

Així, si un autor té per exemple un index h3, ens indica que té 3 articles que han estat citats almenys 3 cops.

S’ha de tenir molt present que aquest índex no és adequat per comparar investigadors de diferents disciplines. Tampoc reflecteix el moment de la carrera acadèmica en que es troba l’investigador. Com totes les mètriques, l’h-index té les seves limitacions i cal usar-se amb compte.

Com es pot saber l’index-h d’un investigador?

Hi ha diferents bases de dades i eines que ens fan un càlcul,  però el resultat variarà depenent de la cobertura de la base de…

View original post 53 more words