Celebrem el 550 aniversari de la mort de Gutenberg amb el Departament d’Arts Visuals i Disseny de la Facultat de Belles Arts

Blog de Reserva

Amb l’exposició Prelum celebratissimum, “la premsa tipogràfica més festejada”, el Departament d’Arts Visuals i Disseny i el CRAI Biblioteca de Reserva volen celebrar – amb el pretext del 550 aniversari de la mort de Gutenberg – un esdeveniment que canviaria profundament i radicalment la humanitat: la revolució de la impremta.

La rica col·lecció del CRAI Biblioteca de Reserva s’ha posat al servei de l’efemèride amb una selecció de llibres impresos entre el 1471 i el 1808, des dels prototipògrafs Sweynheim i Pannartz fins a l’hegemonia dels Didot, amb una atenció específica envers un element primordial que la nostra petita exposició vol reivindicar: el tipus movible. Una perspectiva impulsada gràcies al projecte col·laboratiu amb el Departament d’Arts Visuals i Disseny de la Facultat de Belles Arts de la nostra Universitat.

Per emular en certa manera el procediment d’impressió manual, el títol del cartell es va compondre i imprimir al…

View original post 143 more words

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )