V Jornada de Bones Pràctiques del CRAI

El dimecres 20 de juny de 2018 s’ha celebrat, a l’Aula Capella de l’Edifici Històric de la Universitat de Barcelona, la V Jornada de Bones Pràctiques del CRAI. S’hi han presentat enriquidores experiències sobre les xarxes socials i altres temes de gran interès.

La jornada, que s’ha dut a terme des de les 9.30 h fins a les 13.00 h, s’ha iniciat amb la presentació de la Directora del CRAI, Judit Casals que ha donat pas a la conferència Xarxes socials acadèmiques: una mirada pragmàtica de Cristóbal Urbano, professor de la Facultat de Biblioteconomia i Documentació de la Universitat de Barcelona.

A continuació ha intervingut Àlex Sanmartín, responsable de Xarxes Socials a la Universitat de Barcelona, que ha explicat Un dia de crisi reputacional 2.0 a la Universitat de Barcelona.

La sessió ha continuat amb aquestes sis interessants presentacions amb el format de ‘Pechakucha’ adaptat al CRAI en sessions de 15 minuts, que podeu trobar al Dipòsit Digital de la Universitat de Barcelona:

• La curació de continguts i les xarxes socials. Jordi Casadellà (CRAI Biblioteca de Ciències de la Terra)
  • El CRAI de Mundet: quatre ‘Twitters’ i unes Jornades. Jordi Cornet, Joan Pons, Jordi Tremosa (CRAI Biblioteca del Campus de Mundet)
  • Els rectors de la Universitat de Barcelona: de l’Edifici Històric a la Viquipèdia. Montserrat Garrich (CRAI Biblioteca de Matemàtiques i Informàtica)
  • Teixint xarxa: la implementació d’Instagram al CRAI Biblioteca del Campus de Bellvitge. Eli Ramírez, Laura Ciurana, Rosa Oliva, Ana González, Clara Monteagudo. (CRAI Biblioteca del Campus Bellvitge)
  • El thesaurus de la UB en Linked Open Data. Carme Masagué (CRAI Unitat de Procés Tècnic)
  • Sense por a les Xarxes Socials. L’experiència del CRAI Biblioteca del Pavelló de la RepúblicaJudith Montserrat (CRAI Biblioteca del Pavelló de la República)

Per finalitzar, hem comptat amb la Vicerectora de Docència i Ordenació Acadèmica, Amelia Díaz Álvarez, que ha realitzat la clausura de la Jornada.

Vegeu aquí un petit reportatge gràfic:

Esperem que en properes Jornades puguem incrementar encara més la participació i seguir mantenint la qualitat de les intervencions i el grau de satisfacció de tots.

1 thoughts on “V Jornada de Bones Pràctiques del CRAI