Visites al Taller de Restauració del CRAI durant el mes de Juny del 2018

El Taller de Restauració del CRAI de la UB realitza visites a totes aquelles persones o grups que, ja sigui per la seva professió o pel seu propi coneixement, estan interessades en veure com funciona el taller i com es restauren els llibres. Ens ha semblat interessant fer difusió de les quatre visites d’aquest mes de juny per la diversitat d’origen de la gent que ha vingut.

En primer lloc vam rebre l’equip de treballadors del Museu Monestir de Pedralbes, un grup format per 8 persones. L’Anna Rossell, actualment una de les restauradores del Taller, va treballar durant 15 anys al Monestir de Pedralbes. És per això que van venir tots molt contents a conèixer el seu nou lloc de treball i qui sap si a la llarga poder establir algun vincle de col·laboració entre les dues institucions.

Personal del Museu Monestir de Pedralbes

També van venir els alumnes del Postgrau El llibre antic organitzat per la Facultat de Biblioteconomia i Documentació. La Montserrat Florensa, actual restauradora del Taller, ha realitzat durant aquest any aquest postgrau i com alumna els va invitar a conèixer el taller. Val a dir que van quedar entusiasmats, no només pel fet de conèixer el Taller sinó perquè van poder veure en directe moltes de les coses que havien estat estudiant durant el curs.

Alumnes del Postgrau El llibre antic

Una altra visita interessant que hem tingut aquest mes ha estat la dels interns del Centre Penitenciari de Quatre Camins. Dins la presó realitzen tallers específics d’enquadernació i van voler veure una altra vessant del tractament del llibre. Van quedar molt sorpresos i agraïts de poder veure com es restaura un llibre antic, conèixer els materials i veure en directe el resultat obtingut en un llibre restaurat.

Ja per acabar, ens va visitar una parella d’Erasmus Plus procedents d’Òxford i d’Hamburg. Van visitar el CRAI Biblioteca de Reserva i posteriorment van voler conèixer el taller on van poder veure com es fa la feina de restauració i van poder comparar el nostre taller amb els dels seus països corresponents.En conclusió, podem dir que aquestes visites són molt profitoses perquè són una manera de difondre la feina que es realitza en el Taller de Restauració del CRAI. Des del Taller estem organitzant més visites per donar a conèixer un servei fins ara poc conegut però que desperta molt d’interès.

Taller de Restauració

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )