Setmana de l’Accés Obert 2018 al CRAI de la UB

4 comentaris

Durant la setmana del 22 al 28 d’octubre se celebra l’Open Access Week 2018 i des del CRAI de la Universitat de Barcelona ens en volem fer ressò amb tot un seguit d’actuacions.

Aquest any destaca la projecció de Paywall. The Business of Scholarship, organitzada conjuntament per la UOC i la Universitat de Barcelona. La projecció es farà als Cinemes Girona el proper dimecres 24 d’octubre a les 17h,  L’entrada és gratuïta però cal inscripció prèvia que podeu fer en aquest enllaç. Posteriorment a la projecció, hi haurà un col·loqui obert entre Alexandre López-Borrull (Professor dels Estudis de Ciències de  la Informació i de la Comunicació de la UOC) i Brian Russell (Activista i voluntari a Collaction.org, una ONG neerlandesa dedicada a buscar solucions a problemes d’acció col·lectiva, entre els quals la Ciència Oberta), moderat per Nadja Gmelch, coordinadora del Pla d’Acció de Coneixement Obert de la UOC.

El CRAI participa també en la segona edició del Micro-mooc sobre accés obert que han elaborat les universitats catalanes, juntament amb la UJI de Castelló, liderades per la UOC. Aquest any s’afegeix la novetat de les piulades en anglès. El micromooc consta de cinc sessions diàries que es difondran pel compte @moocmicro de Twitter amb les etiquetes #oamooc (català) i #oamooc18 (anglès).  Els continguts han estat elaborats per totes les universitats participants i estan adreçats,  principalment als investigadors. Cada dia, del 22 al 26 d’octubre, a les 10h i a les 12h, es començaran a difondre una vintena de piulades i al final s’obrirà un espai per al debat, els dubtes, les preguntes i els suggeriments. El primer dia hi haurà una introducció al tema de l’accés obert, el segon dia es tractarà el tema de la publicació en accés obert, el tercer dia es parlarà de les dades de recerca, el quart dia s’analitzaran les llicències de publicació i drets d’autor, per acabar, l’últim dia es piularà sobre visibilitat i impacte.

Des dels CRAI Biblioteques s’han preparat per a la Setmana les actuacions següents:

Des dels comptes de Twitter del CRAI es farà un seguiment exhaustiu de la Setmana i totes les activitats programades fent servir l’etiqueta #oaweek2018 i #oawub2018.

Tota aquesta informació i més s’ha detallat a la pàgina Setmana de l’Accés Obert 2018 del web del CRAI.

Si voleu veure les campanyes sobre les anteriors Setmanes de l’Accés Obert, ho trobareu a la pàgina de Difusió de l’Accés Obert.