Dos incunables que surten a la llum i un nouvingut carregat de sorpreses

Blog de Reserva

Feia temps que no parlàvem d’incunables, i ja en teníem ganes. Avui tornem amb la bona notícia de la descoberta de dues noves edicions i de l’ingrés d’una altra amb una fantàstica col·lecció de testimonis del seu passat.

Comencem amb una Bíblia amb postil·les de Nicolau de Lira, impresa a Venècia el 1481 per Johann Herbort, de què conservem només els Evangelis. La similitud de l’enquadernació amb la de les parts d’una altra Bíblia del mateix Lira sortida de les premses d’Anton Koberger, a Nuremberg, el 1487 (mancada precisament dels Evangelis) va propiciar que es col·loquessin juntes al prestatge i s’adscrivissin a la mateixa edició. La lenta revisió de les descripcions bibliogràfiques i d’exemplar de les còpies incunables de la nostra col·lecció està donant el seu fruit, i ha propiciat la identificació de 5 noves edicions, nombre que de ben segur creixerà en un futur.

Bíblia
Venècia : Johann Herbort…

View original post 499 more words

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )