La col·lecció de discs de vinil del CRAI Biblioteca Pavelló de la República

1 comentari

El CRAI Unitat de Procés Tècnic ha completat la catalogació dels discs de vinil del CRAI Biblioteca del Pavelló de la República. La col·lecció consta de més de 50 unitats documentals i prové de donacions de particulars i d’entitats, així com d’intercanvis amb altres col·leccionistes d’arreu de l’estat i de l’estranger. Des del punt de vista històric, constitueix una font important i poc coneguda per a l’estudi dels fets polítics, econòmics, socials i culturals esdevinguts a Catalunya, a l’estat espanyol i al món, durant el segle XX.

La col·lecció aplega un nombre important de cançons de la Guerra Civil (Chants de la Guerre d’Espagne) i de la resistència antifeixista (Un peuple en lutte), himnes (Els Segadors, La Internacional), propaganda electoral (PSOE, UCD, etc.) i discursos (Francesc Macià, Josep Tarradellas, Franco, Lenin, Kennedy, Fidel Castro, etc.).

Amb aquesta mostra donem per encetada la catalogació d’una part de la riquesa del fons sonor que aplega el CRAI Biblioteca del Pavelló de la República que es completarà amb altres tipus d’enregistraments com les cassets, els discs compactes o les bobines sonores.

Aquí teniu una petita selecció per escoltar!

One thought on “La col·lecció de discs de vinil del CRAI Biblioteca Pavelló de la República

1. Retroenllaç: La col·lecció de discs de vinil del CRAI Biblioteca Pavelló de la República |

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )