Restaurat el diari La Batalla al CRAI Taller de Restauració

Entre les col·leccions periòdiques de guerra civil conservades pel CRAI Biblioteca del Pavelló de la República, trobem una considerable col·lecció del diari La Batalla de l’Òrgan del Partit Obrer d’Unificació Marxista (POUM), i especialment de les còpies publicades durant la guerra civil els anys 1936-1937.

La Batalla, de tendència trotskista, és una publicació d’especial importància, per la transcendència d’aquests anys: comencen una nova era a la publicació i el seguiment dels “Fets de maig de 1937”, on el POUM i la seva font de la difusió, La Batalla, pateixen una dura censura que provoca el seu pas cap a la clandestinitat, fet que fa que les còpies conservades adquireixin una importància vital per al coneixement històric dels esdeveniments a través dels seus protagonistes.

S’ha fet una recerca històrica del diari, per la seva rellevància en un moment tant important per a la nostra societat com va ser la Guerra Civil i ho podeu veure a l’article La Batalla: Semanario obrero de unificación marxista. Órgano del Partido Obrero de Unificación Marxista (1936-1938) de Tana Andrades.

El mal estat de conservació dels exemplars feia perillar la seva permanència en el temps i dificultava enormement la seva consulta. Al Taller de Restauració del CRAI s’han restaurat 36 exemplars dels anys 1936-37 per tal de poder ser digitalitzats, consultats i conservats en bones condicions. Podeu saber com s’ha fet llegint l’article Restauració del diari la Batalla de la Guerra Civil al CRAI Taller de Restauració de Montserrat Florensa.

2 thoughts on “Restaurat el diari La Batalla al CRAI Taller de Restauració

1. Molt bona feina de tot l’equip de restauració. Vaig tenir ocasió de fer una visita el dia 8 de maig d’aquest any a les seves instalacions formant part d’un grup de la Universitat de l’Experiència. Realment impressionant. Felicitats!!!!

M'agrada