Revistes “depredadores”

Article publicat al Blog Recercant en obert amb data 17 de gener de 2020

Revistes “depredadores”

Illustration by David Parkins
Les revistes i editors “depredadors” són una amenaça tant pels lectors com pels autors que els envien els seus treballs. Són entitats que prioritzen el seu interès i accepten articles per a la publicació, juntament amb els honoraris dels autors, sense realitzar proves de qualitat. Es caracteritzen per no seguir les millors pràctiques editorials, donar informació falsa o enganyosa, la seva falta de transparència i per fer sol·licituds agressives i indiscriminades als autors.
A vegades resulta difícil identificar aquest tipus de publicacions.  Existeixen llistats com el Beall’s list o el Cabells list, aquest últim de pagament, que permeten identificar-les, però sobre la exactitud d’aquests llistats hi ha força controvèrsia.

Us deixem un article molt interessant sobre el tema publicat a la revista Nature el passat mes de desembre:  Nature 576, 210-212 (2019)
També, us recomanem la consulta del lloc web Think Check Submit  on trobareu una guia amb consells per escollir revistes de confiança per publicar.

One thought on “Revistes “depredadores”

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )