Noves dades a l’Observatori de l’accés obert de les universitats catalanes

Article publicat al Blog Recercant en obert del CRAI de la UB. Dilluns 18 de maig de 2020

Noves dades a l’Observatori de l’accés obert de les universitats catalanes

L’Observatori de l’accés obert té per objectiu fer el seguiment de l’estat de l’accés obert a les universitats catalanes. Aquest observatori mostra per a cada any des del 2011, els articles científics de cada universitat publicats en accés obert i en tancat. Les fonts d’informació utilitzades són Web of Science i Scopus. La informació s’actualitza dos cops l’any, durant els mesos d’abril i octubre. A la darrera actualització d’abril de 2020 s’han incorporat les dades de 2019 de totes les universitats catalanes inclosa la Universitat Ramon Llull. Amb això es pot dir que l’Observatori ja inclou informació sobre l’evolució de l’accés obert a totes les universitats de Catalunya. Trobareu tota la informació detallada sobre l’Observatori de l’accés obert en aquest enllaç. Al següent gràfic es poden veure els  nivells d’accés obert de les universitats catalanes segons la inclusió de les publicacions de 2019 en un repositori. Qualsevol etiqueta “Green” indica disponibilitat en un repositori segons la via verda. Aquesta informació encara no hi és a l’Observatori, però s’inclourà pròximament.

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )