El CRAI reconegut per la UB per preservar i enriquir el seu patrimoni cultural

El CRAI ha estat reconegut per la UB, en la persona de la seva directora Judit Casals, per la preservació i enriquiment del patrimoni cultural de la Universitat.

El guardó va dirigit, en el cas del CRAI, a tot el personal que treballa en la catalogació, preservació, conservació i difusió de les col·leccions del nostre patrimoni bibliogràfic.

Vegeu l’article publicat a Notícies UB:

Aquest dimarts, 10 d’octubre, va tenir lloc un acte en format virtual de reconeixement a les dones i els homes que han preservat i enriquit els fons i les col·leccions del patrimoni cultural de la Universitat de Barcelona.

Un total de catorze persones, que representen onze col·leccions del patrimoni cultural de la UB, van ser guardonades en el decurs d’aquest acte, en el qual van participar el rector Joan Elias i el vicerector d’Arts, Cultura i Patrimoni, Salvador García Fortes. Així mateix, totes les col·leccions van rebre un diploma de reconeixement que es farà arribar als responsables o als centres dels quals depenen.

L’objectiu d’aquest reconeixement era mostrar explícitament la gratitud de la comunitat universitària envers la generositat de les persones que, sovint de manera voluntària i desapercebuda, han estat l’ànima de les col·leccions. Per a moltes d’aquestes persones, l’acte coincideix també amb el final d’una llarga trajectòria de servei a la Universitat.

El guardó és una peça que reprodueix a petita escala un dels poms originals de les portes del Paranimf de l’Edifici Històric de la UB. Mitjançant tecnologia làser i una impressora 3D de la Facultat de Belles Arts, s’ha creat un motlle amb el model exacte del pom, a partir del qual s’han elaborat les rèpliques en bronze. Un acabat amb una pàtina especial reprodueix l’aparença original de la peça. «Un pom per empènyer portes, aquelles que entronquen el passat amb el futur, que aquestes persones han obert en benefici de la comunitat universitària», va destacar el vicerector García Fortes durant el lliurament. «Unes portes de la UB que per a elles restaran sempre obertes».

Podeu veure la relació de les persones guardonades a la notícia de la UB.

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )