El CRAI de la UB se suma al Proyecto MANES de Manuals Escolars

2 comentaris

El Centro MANES és un centre de investigació interuniversitari dedicat a l’estudi històric dels manuals escolars d’Espanya, Portugal i Amèrica Llatina, especialment dels segles XIX i XX. Aquest centre fou creat l’any 1992 i té la seva seu al Departamento de Historia de la Educación y Educación Comparada, Facultat de Educación, de la UNED, a Madrid.

Des de CRAI Unitat de Procés Tècnic ja fa uns anys que estem col·laborant amb el CRAI Biblioteca del Campus de Mundet en la catalogació del fons de reserva dels llibres de text del segle XIX, i precisament dins d’aquest context vàrem pensar que una bona manera de poder difondre el nostre patrimoni seria poder participar en el marc de l’anomenat Proyecto MANES. Això ens permetria donar visibilitat dels nostres fons no només a nivell nacional sinó també a nivell internacional donat que la base de dades del Centro Manes esta integrada dins del International TextbookCat.

El Proyecto MANES treballa en dues vessants, la primera de caràcter més instrumental (històrica-educativa) que consisteix en l’elaboració del cens dels manuals escolars editats a Espanya entre 1808 i 1990, a més d’altres tipus de documents, com disposicions legislatives, plans d’estudi i programes de matèries amb finalitats de recerca. La segona s’adreça a l’elaboració de tot un plegat d’estudis i anàlisis historiogràfics en relació a les característiques bibliomètriques, editorials, politico-pedagògiques i curriculars dels llibres escolars lligades a recerques pròpies d’història de l’educació, història cultural i història del currículums.

Dins d’aquest context, el juny del 2019 vàrem establir el primer contacte amb aquest centre per tal d’engegar un acord de col·laboració i els vam facilitar les accés a dues de les col·leccions incloses en el Patrimoni bibliogràfic i documental de la Universitat de Barcelona: la Col·lecció Pedagogia i la Col·lecció de llibres de text, com a una petita mostra per tal que valoressin la possibilitat d’integrar part del nostre fons en els seu catàleg:

COL·LECCIÓ DE LLIBRES DE TEXT

A finals del 2019 es formalitza l’acord i d’aleshores ençà s’engeguen les tasques de mapatge i les corresponents càrregues dels registres.
Així doncs, un any i mig després podem compartir amb tot vosaltres que el CRAI de la UB se suma al Proyecto Manes.

Us convidem a fer una ullada al fons del CRAI a la seva base de dades.

2 thoughts on “El CRAI de la UB se suma al Proyecto MANES de Manuals Escolars

1. Bon dia,

Al rebre aquest mail he pensat que tinc en el meu poder 3 llibres escolars que a lo millor els hi poden interessar pel projecte MANES.

Els hi envio un pdf perquè vegin si els pots ser d’utilitat i em poso a la seva disposició per si consideren oportú posar-se en contacte amb mi.

Moltes gràcies

Salutacions cordials

Jordi Mayné

M'agrada

• Benvolgut,
      Moltes gràcies pel seu oferiment, que adrecem a la persona responsable de la Unitat de Procés Tècnic del CRAI, que us contactarà a la major brevetat possible.
      Aprofitem per desitjar-vos Molt Bones Festes de Nadal!

M'agrada

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )