1 comentari

Després d’uns anys de treball, el grup de treball RDA de les biblioteques de REBIUN, acaba de publicar el Perfil d’aplicació per a la creació o enriquiment dels registres d’autoritat del personal docent i investigador de REBIUN , com a primer pas per a la creació d’un catàleg col·lectiu de registres d’autoritats del personal acadèmic i investigador de les institucions que el formen.

Aquest grup de treball, en el que hi participen la Unitat de Procés Tècnic del CRAI de la Universitat de Barcelona i el CSUC, en representació de les altres biblioteques universitàries catalanes, presenta a través d’aquest document el perfil d’aplicació que ha elaborat per a la creació o enriquiment dels registres d’autoritat del personal docent i investigador.

Tal com es pot llegir en la seva introducció, el perfil està elaborat d’acord amb les instruccions RDA 2020. L’objectiu a curt termini del perfil està centrat en proporcionar una eina de catalogació per a les institucions de REBIUN que tinguin pensat implementar o enriquir el seu catàleg d’autoritats del PDI d’acord amb les RDA 2020 i a llarg termini, el que persegueix és promoure la integració de tots aquests registres locals en una única base de dades, que tingui com a resultat un catàleg col·lectiu d’autoritats amb el personal acadèmic i investigador de les institucions de REBIUN.

També es pretén que en l’entorn de la web semàntica i el Big Data un catàleg d’aquestes característiques constitueixi un recurs clau amb el propòsit de:

• Promoure l’ús d’identificadors per enllaçar les entrades del PDI en les diferents plataformes de la institució.
  • Dotar d’una major presència i visibilitat al PDI tant en el context nacional com internacional.
  • Proporcionar accés des del registre d’autoritat a les publicacions del PDI en les diverses plataformes: catàleg, repositoris, biblioteca digital …
  • Disposar d’una base de dades per a l’elaboració d’estadístiques, tant a la pròpia institució, com a institucions oficials o d’una altra índole.
  • Proporcionar informació addicional que no està present en altres recursos externs.
  • Enllaçar dades per accedir a altres recursos relacionats i ampliar informació a partir d’aquests recursos.

Les institucions que participaran en el projecte aportaran un nombre aproximat d’uns 30.000 registres d’autoritats.

El CRAI de la Universitat de Barcelona, amb el projecte d’autoritats Professors UB podrà aportar a mitjà termini, un nombre aproximat de 4.400 registres d’autoritat de professors de la nostra institució.

CRAI Unitat de Procés Tècnic

1 thoughts on “Presentació del perfil per a la creació dels registres d’autoritat del personal docent i investigador de REBIUN