Namsor app: una eina d’anàlisi i classificació de noms per gènere

Bloc de Lletres

Aprofitem la celebració del #8M, Dia Internacional de les Dones, per presentar-vos una eina que serveix per analitzar i extreure el gènere probable dels noms de persones d’un conjunt de dades: Namsor, name checker for gender, origin and ethnicity classification. Aquesta eina pot resultar útil de moltes maneres, també per analitzar el grau de representació de les dones en diferents entorns.

En l’exemple següent hem fet servir la funcionalitat d’analitzar el gènere dels noms per quantificar fins a quin punt les autores estarien representades en els registres marcats al catàleg com a bibliografia recomanada dels plans docents de Filologia i Comunicació (cursos 2020-21 i 2021-22), extraient el gènere probable dels noms.

Limitacions de l’estudi:

A banda de les limitacions pròpies de l’aplicació amb possibles errors d’assignació de gènere que no hàgim pogut detectar (cal dir que l’aplicació Namsor no pot distingir els autors de gènere no binari), respecte al…

View original post 142 more words