1 comentari

El passat dimarts 24 de maig, l’equip de la Unitat de Procés Tècnic del CRAI va visitar la imponent seu de l’Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya (ICGC), al bell mig del parc de Montjuïc. Els va donar la benvinguda l’Antonio Magariños (sudirector de Serveis Generals Tècnics de l’ICGC) i la Carme Montaner (cap de la Cartoteca). La Noelia Ramos i l’Elisenda Ardèvol, ambdues tècniques de la Cartoteca, van acompanyar el grup al llarg de tota la visita, donant-li l’oportunitat de descobrir els racons d’aquest edifici històric i sobretot de parlar amb els companys de l’Institut, compartint dubtes i mètodes descriptius.

Durant la primera part, el personal de la unitat va veure una petita selecció del fons de la Cartoteca i els seus espais de treball amb el gegant escàner que permet digitalitzar mapes antics, sovint plegats i de grans formats, a alta resolució. Més tard, es va baixar al dipòsit de conservació on hi ha les calaixeres metàl·liques, dissenyades especialment per al material cartogràfic i també la sala pensada per a la conservació del material més sensible, com les precioses fotografies aèries. No van faltar les anècdotes sobre les solucions d’organització física d’un fons tan peculiar o sobre la seva reubicació i tampoc van passar desapercebudes les enginyoses estratègies del personal de la Cartoteca, pensades per agilitzar la consulta i optimitzar l’espai.

Sense cap mena de dubte va ser un plaer escoltar les explicacions i els projectes que impulsen persones tan compromeses amb la seva feina. El nostre equip suma l’enèsima experiència enriquidora al seu historial de visites!

One thought on “La Unitat de Procés Tècnic del CRAI a l’Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya