Autors/investigadors: què cal saber abans de publicar els articles a les xarxes acadèmiques

Bloc de Lletres

Descargar la imagen en español.

Què cal saber abans publicar els articles a les xarxes acadèmiques?

1. Ser l’autor de l’article no autoritza automàticament a publicar l’article en qualsevol plataforma, encara que aquest sigui d’accés lliure. Això dependrà de la cessió de drets que s’hagi efectuat en el moment de la seva publicació.

2. En la majoria dels casos l’editorial permet publicar (arxiu, autoarxiu) alguna versió preliminar de l’autor (preprint o postprint o versió revisada), sovint amb la condició que s’inclogui la citació i l’enllaç a l’article publicat.

Sovint, els permisos distingeixen entre la publicació en repositoris institucionals (com el Dipòsit Digital de la UB), repositoris no comercials (p. ex. Humanities Commons), pàgina web personal o plataformes comercials (p. ex. Academia.edu o ResearchGate). També és possible que es permeti la publicació després d’un període d’embargament.

3. Per saber quina versió de…

View original post 354 more words