1 comentari

‘Els plaers de mirar. Tresors bibliogràfics de la Universitat de Barcelona’: Lluïda inauguració i gran ressò mediàtic

L’exposició Els plaers de mirar. Tresors bibliogràfics de la Universitat de Barcelona (vegeu post del blog) va ser inaugurada el dia 16 de novembre pel vicerector d’Arts, Cultura i Patrimoni de la Universitat de Barcelona, Salvador García Fortes, i la directora del Museu d’Història de Catalunya, Margarida Sala. Va comptar també amb la presència de la secretària general del Departament de Cultura, M. Dolors Portús, i Jusèp Boya, director general de Biblioteques, Arxius, Museus i Patrimoni.

Tal com es destaca a la publicació de Notícies UB, l’exposició s’inicia mostrant un manuscrit, un incunable i un imprès, i a continuació el recorregut principal de l’exposició exhibeix llibres d’aquestes tres tipologies organitzats en set àmbits temàtics:  «El cel i la terra», «El poder de la paraula», «El progrés i la tècnica», «El relat de la memòria», «Espiritualitat i pensament», «Llei i ordre» i «Mons llunyans». Dos exemplars de cada àmbit presenten aspectes destacats o curiosos del llibre, com ara la il·lustració, els seus antics posseïdors o la mutilació de l’exemplar i l’escriptura, entre altres. A més, cinc d’aquests àmbits disposen d’un dispositiu per poder visualitzar altres imatges representatives dels llibres exposats.

Paral·lelament a l’itinerari principal s’exhibeixen, en tres vitrines didàctiques per mostrar la materialitat del llibre antic, els suports del llibre, l’escriptura (manuscrita i impresa) i  l’enquadernació. Més enllà de les peces i les seves cartel·les, en aquestes vitrines es visualitzen també diferents vídeos que il·lustren la temàtica respectiva.  Finalment, també s’hi inclou un espai dedicat al CRAI, concretament al CRAI Biblioteca de Reserva i al Taller de Restauració.

L’exposició ha tingut un gran ressò mediàtic, ja que s’han publicat articles en diversos diaris i revistes, i també ha estat notícia a la televisió.  Aquí teniu el de la revista Time Out de Barcelona, l’article del diari El  Pais  i el del diari La Vanguàrdia, així com la notícia a TV3 en el programa 33 recomana

Els plaers de mirar. Tresors bibliogràfics de la Universitat de Barcelona es pot visitar de manera gratuïta al vestíbul del Museu d’Història de Catalunya fins al 25 de febrer de 2018.

Us la recomanem!!

Com desar referències bibliogràfiques i PDF en línia amb Mendeley

Bloc de Lletres

MendeleyBadge

Si utilitzes el gestor bibliogràfic Mendeley, desar referències bibliogràfiques o pàgines web mentre navegues és molt fàcil amb el Mendeley Importer, una drecera que pots instal·lar-te al teu navegador preferit.

Un cop instal·lat al navegador, quan vulguem desar una o més referències d’una pàgina (amb o sense el PDF) només caldrà clicar al botó de Mendeley Importer. Veurem llavors les referències que ha detectat a la pàgina i podrem desar-les a la nostra biblioteca de Mendeley.

Exemple de la finestra del Web Importer de la plataforma de revistes RACO:

D’altra banda, si la cerca s’està fent en una base de dades, tenim l’opció de descarregar un fitxer amb les referències i pujar-lo a la nostra biblioteca de Mendeley.

Exemple de descàrrega de fitxer des de les bases de dades de Proquest:

A més d’aquestes opcions, sempre podem pujar el pdf directament al gestor bibliogràfic o entrar…

View original post 60 more words