Els recursos de la Biblioteca Digital de Catalunya durant el 2019

Article publicat al Blog del CSUC amb data 18 de maig de 2020

La Biblioteca Digital de Catalunya (BDC) conté informació electrònica contractada conjuntament per les biblioteques membres del CSUC, d’accés restringit, així com els repositoris que contenen documentació generada per les institucions de l’àmbit del Consorci, d’accés obert.

Les contractacions conjuntes d’informació electrònica van iniciar-se el 1999 i, actualment, la BDC dona accés a més de 20.000 revistes electròniques, més de 24.000 llibres electrònics i 26 bases de dades de diferents editors comercials.

Durant l’any 2019 el recurs més consultat han estat les revistes electròniques, amb un 71% dels usos totals de la BDC, seguides pels llibres electrònics (18% de les consultes) i les bases de dades (11%).

Pel que fa a la comparativa anual, el 2019 s’han realitzat 5.173.498 consultes a les revistes electròniques, 129.549 consultes més que l’any 2018.

En canvi, hi ha una tendència a la baixa respecte a les consultes de llibres electrònics i bases de dades. Els llibres electrònics han rebut 1.284.338 consultes l’any 2019, 429.177 menys que l’any 2018, i les bases de dades han rebut 843.865 consultes el 2019, el que suposa 258.092 consultes menys que el 2018.

Focus on Peer Review. Curs en línia gratuït de Nature Masterclasses

Blog de Física i Química-CRAI

Focus on Peer Review és un curs gratuït en línia, que ofereix Nature Masterclasses, adreçat a investigadors novells i experts en la revisió per parells de la Universitat de Barcelona

Detalls del curs:

• Accés: gratuït, prèvia inscripció
  • Durada: 3-4 hores
  • Instructors: editors de Nature Research i investigadors de l’Imperial College London i King’s College London
  • Certificat a l’acabament del curs
  • Organitzador: Nature Masterclasses, un servei de formació de Nature Research, part de Springer Nature

Contingut del curs:

1. Mòdul 1: Paper del revisor per parells