Pla de sostenibilitat del CRAI

Aquest mes de setembre el CRAI de la Universitat de Barcelona ha presentat el seu Pla de sostenibilitat. El Pla recull els compromisos del CRAI per tal de crear valor sostenible a curt i a llarg termini, de forma ètica i transparent, i així, donar resposta a les necessitats dels nostres usuaris i grups d’interès, tot preservant els seus drets fonamentals.

Al llarg dels propers anys, el Pla serà l’eina que ens permetrà consolidar dins del CRAI les bones pràctiques en qüestions de sostenibilitat ambiental, econòmica i social. També ens servirà per  promoure el nostre compromís institucional respecte als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) impulsats per les Nacions Unides amb l’Agenda 2030, sempre alineats amb els objectius generals de la UB. El Pla es desplega en nou objectius dels quals quatre són prioritaris per al CRAI. Són els que, d’acord amb la seva missió, el CRAI ha de prioritzar per tal de facilitar l’accés a recursos i serveis de qualitat, necessaris per contribuir a la creació i difusió del coneixement i a la formació integral dels futurs professionals.  Els quatre següents són objectius de contribució a la societat com a compromís del CRAI amb el seu entorn, i el darrer, és un objectiu de contribució a la ciutadania global, ja que moltes de les activitats que es desenvolupen al CRAI van més enllà dels seus espais o del territori més proper.

Cadascun dels objectius del Pla marca les accions a desenvolupar, la unitat del CRAI responsable de portar-les a terme i els indicadors de control que ens permetran verificar quin és el grau de compliment que s’ha assolit d’acord amb l’Agenda 2030.

Cal afegir que, alguns dels objectius que conformen aquest Pla són també objectius estratègics del CRAI de la UB i pengen directament del Pla estratègic vigent, Iter 2022.

1 thoughts on “Pla de sostenibilitat del CRAI

1. Retroenllaç: Pla de sostenibilitat del CRAI | Blog de Física i Química-CRAI