Sant Jordi 2016. Activitats al CRAI de la Universitat de Barcelona

bookcrossing
 0012  exponatura2016_1024  0023  cartell_expo_neurologia   SantJordi2016  conferencia def   ExpoRosaAgenjo2016    portada 6   cartell definitiu copia   refugiats_5bis

CRAI_UB_PuntSantJordi_2016_NOUACom cada any, el CRAI de la Universitat de Barcelona es prepara per celebrar Sant Jordi, i ho fem amb un seguit d’activitats realitzades als CRAI Biblioteques, i amb el lliurament d’un punt de llibre amb els préstecs que es facin durant aquesta setmana.

Al CRAI Biblioteca de Belles Arts podreu veure, a l’igual que l’any passat, una taula amb llibres alliberats. Aquest any l’activitat forma part del Bookcrossing de biblioteques i centres culturals d’art que organitza Artium, Centro-Museo Vasco de Arte Contemporáneo i tots els llibres estaran acreditats i portaran aquesta etiqueta. Trobareu més informació en el vídeo informatiu realitzat per a l’ocasió. D’altra banda, hi podreu visitar, entre el 18 d’abril i el 6 de maig, una exposició amb els treballs dels alumnes d’una assignatura impartida per la professora Rosa Agenjo.

El CRAI Biblioteca de Biblioteconomia ha elaborat la guia de lectura Entre A i Z, el canvi de paradigma en biblioteques, amb motiu d’aquesta diada.

El CRAI Biblioteca de Biologia us proposa la visita a l’exposició Exponatura 2016 que cada any organitza la facultat de Biologia a l’Àgora de l’edifici Margalef, amb el pòster Les il·lustracions de la flora de Filipines, de Francisco Manuel Blanco. Les làmines reproduïdes pertanyen a l’edició de luxe del 1877. El CRAI Biblioteca a ha comptat amb la col·laboració del Dr. Ramon Maria Masalles, professor emèrit del Departament de Biologia Vegetal, per fer el text de presentació. Paral·lelament, a la taula d’exposicions de la planta S1 del CRAI Biblioteca, hi podreu trobar les làmines i alguns volums de la Flora.

Fins al 13 de maig podreu visitar al vestíbul del CRAI Biblioteca del Campus de Mundet l’exposició Imatges d’escola, emmarcada dins els actes de la Primavera de la Llengua que organitzen cada any els Serveis Lingüístics (SL) de la Universitat. A l’exposició s’hi poden veure quaderns i llibres de text dels anys 1910-1980 provinents del fons del CRAI Biblioteca, que ha col·laborat en l’organització de la mostra, i també fotografies i objectes d’escola d’aquestes mateixes èpoques. La mostra s’enriqueix, a més, amb fotografies d’escola de treballadors del campus, que les han fet arribar responent a una crida dels organitzadors. La Primavera de la Llengua 2016, marc de l’exposició, tindrà lloc dijous 21 d’abril, i aquest any té com a eix temàtic l’educació. A banda de l’exposició, i entre altres actes, hi ha programada per al mateix 21 la conferència L’escola avui: tot és nou?, a càrrec del pedagog Jaume Carbonell.

El CRAI Biblioteca de Lletres, us oferirà, per celebrar la diada de Sant Jordi, una petita mostra virtual amb unes quantes portades de valuoses i especials traduccions d’obres de Cervantes.

El CRAI Biblioteca de Medicina ha organitzat una nova exposició al vestíbul de la Facultat que es podrà visitar des del dia 22 d’abril fins al 30 de juny. La mostra, La neurologia a través del fons de la Biblioteca de Medicina, recull fins a 70 llibres que il·lustren de forma gairebé exhaustiva l’evolució de la neurologia des de 1820 fins a l’actualitat. La llista dels autors exposats és llarga i inclou noms com Bernard, Charcot, Ramón y Cajal, Erb, Gowers o Kandel.

El CRAI Biblioteca del Pavelló de la República publica un post al seu blog amb imatges relacionades amb el tema de Sant Jordi extretes dels seus excel·lents fons d’arxiu. També col·labora amb el Comitè d’acollida a les persones refugiades (de la Secretaria d’Igualtat, Migracions i Ciutadania del Departament de Treball, Afers socials i Família de la Generalitat), regalant punts de llibre i aprofitant la diada de Sant Jordi per conscienciar la gent sobre el drama dels refugiats. Aquests punts  contenen una comparativa gràfica entre imatges de l’exili de l’any 1939 (que pertanyen als fons del CRAI Biblioteca) i les actuals dels refugiats sirians. Visiteu també el seu tauler de Sant Jordi al Pinterest.

2016.02.24 Cartell Recollida de llibresEl CRAI també participa a la campanya Recicla Cultura.

3 thoughts on “Sant Jordi 2016. Activitats al CRAI de la Universitat de Barcelona

1. Retroenllaç: Sant Jordi 2016. Activitats al CRAI de la Universitat de Barcelona | Blog de Física i Química-CRAI

2. Reblogged this on Blog de Física i Química-CRAI.

M'agrada