Felicitem-nos : Europeana fa 10 anys

El passat dia 20 de novembre Europeana va fer 10 anys. El CRAI de la Universitat de Barcelona, a partir de les seves col·leccions digitals a la Memòria Digital de Catalunya (MDC) i la Biblioteca Patrimonial Digital (BIPADI), participa de les 10 coses que fan d’Europeana un portal estimat pels seus usuaris.

Descobriu la nostra contribució i gaudiu de viatjar al passat d’Europa des de la seva cultura, la seva història i la seva capacitat de sorprendre’us amb coses úniques i curioses que us meravellaran: llegir petites obres de teatre, veure en detall cartells de la Guerra Civil, veure els dibuixos del Dr. Sabater Pi, descobrir segells de la república, poder veure de manera detallada mapes d’una Europa diferents, i tantes més.

Us convidem doncs  a veure Europa des de casa amb Europeana!

VI Jornada de Bones Pràctiques del CRAI de la UB

El dijous 29 de novembre de 2018 s’ha celebrat, a l’aula magna de la Facultat d’Economia i Empresa de la Universitat de Barcelona, la VI Jornada de Bones Pràctiques del CRAI.

La jornada, que s’ha dut a terme des de les 15.30 h fins a les 18.30 h, s’ha iniciat amb la presentació de la Directora del CRAIJudit Casals, que ha impartit la conferència  Experiència 2022.

La sessió ha continuat amb nou intervencions en format ‘Pechakucha’ (6 minuts per persona) que podreu trobar al Dipòsit Digital de la Universitat de Barcelona. Els ponents han dissertat, en tres blocs de tres persones, sobre experiències que els han interessat de les seves estades en biblioteques europees (realitzades dins del programa Erasmus Staff de la UB), i que han considerat d’interès per als nostres CRAI Biblioteques.

Els ponents i les biblioteques visitades són els següents:

• Primer bloc
    • Mari Carmen Barragán (Filosofia, Geografia i Història) Staats und Universitätsbibliotheck (SUB) Göttingen
    • Joana Ferrer (Campus Clínic) Cardiff University, Universidade Do Minho i University of Amsterdam
    • Marina Ruiz (Reserva) Experiències d’acollida d’Erasmus
  • Segon bloc
    • Cristina Bibian (Filosofia, Geografia i Història) Swansea University, Politécnico de Leiria, Georg-August-Universität Gottingen
    • Gemma Masdeu (Unitat de Projectes) Stockholm University, Università degli Studi Firenze
    • Isàvena Opisso (Lletres) Université Toulouse Jean Jaurès
  • Tercer bloc
    • Lourdes Prades (Pavelló de la República) International Institute of Social History, Marx Memorial Library and Workers’ School
    • Xevi López (Economia i Empresa) Copenhagen Business School, Malmö University
    • Esther Acereda (Lletres) Università degli Studi di Ferrara

Enguany hem comptat amb una persona que ha actuat de dinamitzadora entre els ponents i els assistents, cosa que ha creat un ambient propici per a les intervencions i el debat. Han sortit propostes de gran interès, tant per part dels ponents com dels assistents.

Esperem que la setena Jornada tingui el nivell de participació i bones idees que ha tingut aquesta sisena edició, a la que han assistit 90 persones, i que puguem mantenir la qualitat de les intervencions i el grau de satisfacció obtingut.

Vegeu aquí un petit reportatge gràfic: