REBIUN i COVID-19 Declaració a favor del coneixement obert i sostenible

La xarxa de biblioteques universitàries REBIUN, els consorcis de tot l’estat (entre els quals, el CSUC) i el CSIC, han elaborat una declaració a favor del coneixement obert i sostenible que us fem arribar des d’aquí juntament amb la seva declaració d’intencions:

La lluita contra la pandèmia del COVID-19 ha posat en evidència la importància de compartir el coneixement científic de manera immediata i oberta entre la comunitat investigadora.

Els consorcis, grups de compra, associacions i institucions que signem aquesta declaració i que estem contractant revistes per a les biblioteques acadèmiques, volem manifestar que el coneixement mundial és patrimoni de la humanitat i que el món actual necessita que estigui accessible de forma oberta i immediata per part de qualsevol persona.

Llegiu la declaració en català, espanyol i també la declaració original de l’ICOLC: Statement on the Global COVID-19 Pandemic and its impact on Library Services and Resources.

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )