Sant Jordi 2023 als CRAI biblioteques de la UB

Com cada any, el CRAI de la Universitat de Barcelona celebra Sant Jordi amb un seguit d’activitats que us detallem a continuació.

Una d’elles és el tradicional punt de llibre, amb el que sempre obsequiem als nostres usuaris en aquesta diada. Seguint amb l’esperit de cooperació i de difusió de la cultura que tenim i volem mantenir, aquest any hem col·laborat amb la Fundació Lluís Domènech i Montaner aprofitant la celebració de l’Any Domènech i Montaner.

Un altre acció emblemàtica és la tercera edició de la Campanya de mecenatge Apadrina un llibre #Mecenes UB. Aquesta campanya, que s’iniciarà el dia 17 d’abril, té com a objectiu recaptar fons per restaurar dues edicions singulars del fons antic de la UB:

Coronelli, Vincenzo Maria, O.F.M., 1650-1718. Isolario. Vol. 2. CM-4180, i

Fer, Nicolas de (1646-1720). L’Atlas curieux, ou le monde réprésenté dans des cartes génerales et particuliéres du ciel et de la terre. Vol. 1. 07 AP2.

Pel que fa als CRAI biblioteques:

Al CRAI Biblioteca de Belles Arts trobareu una taula amb llibres duplicats i/o desafectats que els usuaris podran agafar lliurement del 17 al 21 d’abril, i podreu visitar una exposició bibliogràfica sobre Sant Jordi. També participa, com cada any, en el bookcrossing organitzat per Artium Museoa.

El CRAI Biblioteca de Biologia presenta una mostra bibliogràfica dedicada a la rosa que es podrà visitar de l’11 al 28 d’abril.

El CRAI Biblioteca del Campus Bellvitge prepara un ‘CRAIflix’, afegint codis QR perquè els usuaris puguin anar directament a Cercabib i demanar el llibre en préstec.

El CRAI Biblioteca del Campus Clínic ha preparat ‘Els 23 de Sant Jordi’, una mostra on s’han seleccionat 23 obres de litetatura mèdica del seu fons. També han creat dos punts de llibre de temàtica mèdica i oferiran llibres que els usuaris podran agafar lliurement.

El CRAI Biblioteca del Campus de Mundet fa recomanació de llibres mitjançant les xarxes socials integrant-se dins de l’activitat promoguda per les comissions de dinamització del Campus #MundetViuSantJordi. A més us proposa dues activitats més: una exposició sobre Mercè Rodoreda en el marc de la Primavera de la llengua, activa des del 17 d’abril fins al 10 de maig, i una mostra bibliogràfica de llibres vinculats a la diada, acompanyada d’una rosa de grans dimensions que es dibuixarà sobre un conjunt de llibres desafectats. Al CRAI biblioteca s’habilitarà un espai físic a mode de plafó on els usuaris podran indicar si són més de regalar roses, de regalar llibres o de les dues coses. Es farà la mateixa pregunta a les xarxes socials.

El CRAI Biblioteca de Dret posarà una taula a l’entrada del CRAI biblioteca per ensenyar els darrers llibres arribats, publicats pel professorat de la Facultat de Dret amb l’objectiu de donar a conèixer a la comunitat bona part de la recerca que fan els docents i investigadors d’aquesta Facultat. La mostra es podrà veure del 19 al 25 d’abril.

El CRAI Biblioteca d’Economia i Empresa ha elaborat un Butlletí extraordinari Sant Jordi 2023 sobre temes actuals com són el teletreball, la conciliació, les jornades abusives i la conciliació en clau de gènere.

El CRAI Biblioteca de Farmàcia i Ciències de l’Alimentació ofereix des de la seva parada, llibres duplicats o obsolets que els usuaris poden agafar lliurement del 24 al 28 d’abril.

El CRAI Biblioteca de Filosofia, Geografia i Història prepara una exposició virtual i física que podreu visitar del 17 al 28 d’abril, amb els llibres publicats pel professorat de les seves facultats: Mostra de publicacions recents del professorat de les Facultats de Filosofia i de Geografia i Història. Simultàniament s’exposarà una mostra bibliogràfica sobre Lluís Domènech i Montaner (1849-1923), per celebrar la figura del gran arquitecte en el centenari de la seva mort. També es muntarà una parada de llibres duplicats o obsolets que els usuaris podran agafar lliurement del 17 d’abril al 3 de maig.

El CRAI Biblioteca d’Informació i Mitjans Audiovisuals col·labora de nou amb la Facultat en Un tast de… T’agradaria continuar llegint?, acció liderada pel professor Amadeu Pons que des del 17 al 23 d’abril, empapera les escales amb fragments literaris i recomanacions.

El CRAI Biblioteca de Lletres prepara una parada amb llibres duplicats o obsolets i oferirà als seus  usuaris, a més dels llibres, unes ‘galetes de la fortuna del Segle d’Or’ per conèixer el teu futur a partir dels aforismes i cites d’obres de Cervantes, del 20 al 28 d’abril. D’altra banda hi podreu visitar, del 5 d’abril al 5 de maig, l’exposició D’Estambul a Barcelona: Estambul i Cervantes. La ciutat com a espai literari, dedicada a Cervantes i Turquia. Sobre el tema es faran dues conferències el dia 18 d’abril, i dues més el dia 28. Completa el cicle la representació teatral de La casa de los celos el dia 21 d’abril a les 18:00. Les entrades son gratuïtes però, per motius d’aforament, caldrà fer reservar prèvia mitjançant el web: http://www.ub.edu/metadrama.

El CRAI Biblioteca de Matemàtiques i Informàtica també posa a l’abast dels seus usuaris llibres duplicats o obsolets des del 24 al 28 d’abril.

El CRAI Biblioteca del Pavelló de la República munta una taula amb llibres duplicats i/o desafectats que els usuaris podran endur-se’n del 17 al 27 d’abril i prepara també una exposició virtual sobre com es vivia la diada de Sant Jordi a l’exili a través de textos i fotografies extrets de la revista Germanor publicada a Xile pels catalans exiliats a aquest país sud americà.

La Unitat de Procés Tècnic amb la col·laboració de la de la Unitat de Projectes estrena el Portal de patrimoni bibliogràfic i documental des del Cercabib. Una iniciativa per dinamitzar la consulta i l’estudi del valuós fons de la Universitat.

Bona diada de Sant Jordi!!!